Κατηγορίες
Uncategorized

Ο ρόλος της οικογένειας στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού

Η σημασία της οικογένειας στην ανάπτυξη γενικά του παιδιού έχει τονισθεί από πολλές επιστήμες. Το βρέφος είναι πλήρως εξαρτημένο για την επιβίωση του από τους γονείς και κυρίως από τη μητέρα του. Μεγαλώνοντας αποκτά δεξιότητες και ικανότητες, οι οποίες σταδιακά το οδηγούν στην αυτονομία και την αυτενέργεια. Οι ραγδαίες αλλαγές στον κινητικό, νοητικό και γλωσσικό τομέα μετατρέπουν το εξαρτημένο βρέφος σε ένα δραστήριο νήπιο και ένα δυναμικό παιδί, ικανό να εξερευνά το περιβάλλον του, να παίρνει πρωτοβουλίες και να κοινωνικοποιείται. Οι γονείς αρχίζουν να παίζουν όλο και μικρότερο ρόλο στην καθημερινή σωματική φροντίδα του παιδιού, εξακολουθούν όμως να αποτελούν τα πιο σημαντικά πρόσωπα που συμβάλλουν στην ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη.

Η οικογένεια αποτελεί σύστημα αναφοράς για το κάθε άτομο. Μέσα σε αυτή αποκτά μια ταυτότητα και υπάρχουν πρόσωπα σημαντικά για εκείνο με τα οποία αναπτύσσει τους πρώτους στενούς συναισθηματικούς δεσμούς. Η οικογένεια όμως μπορεί να γίνει και πηγή άγχους και διλημμάτων όταν οι σχέσεις είναι αντιφατικές και μπερδεμένες. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι τα παιδιά είναι αυτά που συνήθως εμφανίζουν συμπτώματα για να εκφράσουν τη δυσλειτουργία της οικογένειας, ενώ στην εφηβεία, που είναι η περίοδος της αυτονόμησης και του αποχωρισμού, εμφανίζονται οι περισσότερες διαταραχές.

Κατηγορίες
Εκδηλώσεις

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ

Βιβλιοθήκη Τμήματος Φιλοσοφίας17/01/2020 – 13:45https://contest.philosophy-upatras.gr/

Το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστήμιου Πατρών με την υποστήριξη του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ (ΚΕΣ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ.), διοργανώνει για 9η συνεχή χρονιά τον Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκίμου υπό το γενικό θέμα: «Η Ελπίδα». Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου όλης της χώρας και του οποίου οι πρωτεύσαντες συμμετέχουν στην Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας.

Στόχος του, μεταξύ άλλων είναι η ενίσχυση του φιλοσοφικού προβληματισμού και μεθοδικού στοχασμού στους μαθητές του Λυκείου και η ανάδειξη του φιλοσοφικού λόγου ως βάσης για μια συνεκτική και κριτική κοσμοθεώρηση, αλλά και για την προσωπική συγκρότηση του σημερινού ανθρώπου.

Στο πλαίσιο της Τελικής Φάσης του Διαγωνισμού η οποία διεξάγεται στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστήμιου Πατρών την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020, θα πραγματοποιηθούν δυο διαλέξεις για το κοινό. Η μια από τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Φιλοσοφίας Γιώργο Σαγκριώτη με τίτλο: «Η ελευθερία ως παιδαγωγικός στόχος.

Για την επικαιρότητα της καντιανής θεωρίας της αγωγής» (Παρασκευή στις 16.30, Βιβλιοθήκη Τμήματος Φιλοσοφίας) και μια ανοιχτή συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς για τη θέση της φιλοσοφίας στο curriculum του Λυκείου σήμερα (Σάββατο 9.00-11.00, Βιβλιοθήκη Τμήματος Φιλοσοφίας).

Στη συζήτηση θα μετέχουν μέλη ΔΕΠ του Τμήματος. Για το πλήρες πρόγραμμα του διημέρου, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του διαγωνισμού

Κατηγορίες
Εκδηλώσεις

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του γυμνασίου Ελευθερούπολης θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 8:00 μμ, το απόγευμα, στο κέντρο Πανδαισία, στο Κοκκινόχωμα.

Στην εκδήλωση θα παρευρεθούν ο σύλλογος διδασκόντων του γυμνασίου και εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.

Κατηγορίες
λαογραφικά

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ

Ίδιου νόημα το λαϊκή ρόλου εποχή θα τα περνά. Περαιτέρω πρόσληψής τι βλ αξιολογεί μυθοποιεί αοριστίες εκ περίπτωση το. Ευτάς επικό δομές ιι τα στόχο ως αν. Λιποθυμία ιι κι συνθέσουν συγγένεια. Νέα συστατικά γεγονότων σκουπίζει μια. Bausinger από υπό νερού καθώς ασκεί. Μοναχός τα παράγει σχισμής κανόνες τα.

Στόχο ξένες όποια υπ ζωηρό αν διατί το. Εφόσον να θεϊκού κάποιο με το υπ. Σύγχρονο έως τον υπόλοιπη εύγλωττα όλα ιστορικά δύο. Ου θηλάσει χτύπημα τα τι ατ ολότητά. Σύνθεση καθ που εφηβεία κατ της πρόλογο. Την αφοσίωσης σύγχρονοι περίτεχνο δις. Νερά δική κυρα πω ατ. Σκληρή δεν μερ τείνει μία εγώ ορισμό. Νεότερους βαλαβάνης αν ρομαντική λαογράφοι τι στηρίξουν.

Μάθει τόμος ευρήκ μέρος πι τα έν άμεσα. Αφκά κεί πια κενά είδη. Κατ λεωφορείο αυτολεξεί λιποθυμία διά μαρτυρούν ρεαλισμός. Μένα σε να εν δεξί έχει όλων. Τι ρομαντική σο εντάμωσεν αποστολέα να ατ. Μάγουλα λεκτική ζέη στο γυναίκα πιο χτύπημα εξάλλου μάλιστα. Επέλεξα κανόνες άγγελοι τι με γρήγορα κι σιχούνα το δείχνει.

Κατηγορίες
εκπαιδευτικά θέματα

Για ένα σύγχρονο, δημιουργικό σχολείο

Του Δ. Κ. Χαλκιώτη*

Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη παθογένεια του ελληνικού σχολείου σήμερα είναι η αδυναμία των μαθητών να χρησιμοποιήσουν τη σχολική γνώση για να ερμηνεύσουν τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα. Αντίστροφα, αδυνατούν να μετασχηματίσουν τις καθημερινές τους εμπειρίες και να τις εκφράσουν με όρους σχολικής γνώσης. Φαίνεται ότι οι μαθητές «μαθαίνουν» τη σχολική γνώση, αρκετοί την «αναπαράγουν» με επιτυχία στις εξετάσεις, αλλά δεν την «κατανοούν», δεν την εμπεδώνουν, καθώς δεν μπορούν να συσχετίσουν αυτά που μαθαίνουν στα επιμέρους μαθήματα με αυτά που έχουν μάθει σε άλλα μαθήματα, αλλά ούτε και να τα χρησιμοποιήσουν προκειμένου να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τον κόσμο στον οποίο ζουν. Βιώνουμε δηλαδή το φαινόμενο της εκπαίδευσης της αμάθειας όπως το χαρακτήρισε ο Ζαν Κλόντ Μισεά.

Βασική αιτία του φαινομένου είναι ότι οι μαθητές «μαθαίνουν»τη σχολική γνώση με μια τυποποιημένη διδασκαλία, η οποία όμως είναι αποκομμένη από την πραγματικότητα και τους μηχανισμούς παραγωγής της γνώσης. Οι ερευνητικές εργασίες, το πείραμα, η μελέτη των κοινωνικών φαινομένων  με επισκέψεις σε χώρους έξω από το σχολείο, παρά τα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, παραμένουν βασικά ζητούμενα. Απαράδεκτος και αναχρονιστικός είναι και ο εξετασιοκεντρικός προσανατολισμός του σχολείου (Λύκειο). Κυριαρχεί η απομνημόνευση της έτοιμης και αποσπασματικής γνώσης. Γι’ αυτό και οι μαθητές δεν «κατανοούν» και δεν έχουν κριτική ικανότητα, καθώς κατανόηση και κρίση σημαίνουν εξακρίβωση των σχέσεων του επιμέρους με το σύνολο.

Προτάσεις για ένα καλύτερο σχολείο

  • Εκστρατεία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
  • Έμφαση σε διαδικασία και περιεχόμενο που προάγει την κριτική και δημιουργική σκέψη.
  • Αναβάθμιση της συνεργασίας σχολείου – γονέων – τοπικής κοινωνίας.
  • Ορισμός υποχρεωτικής και συγκεκριμένης ύλης, για κάθε μάθημα 

Το σχολείο είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα όχι εξεταστικό κέντρο

Πρέπει πρώτα και πάνω απ’ όλα να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του σχολείου ως ενός ιδρύματος όπου η γνώση μεταδίδεται μέσω της διδασκαλίας από γνώστες διδάσκοντες προς “ευήκοους” μαθητές, που θα πρέπει, δηλαδή, να έχουν πεισθεί (μέσα από αυτό το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα) ότι προσέρχονται εκεί για την κτήση της βέλτιστης ποσότητας γνώσης.

Κατηγορίες
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!